A „Vállalati ügyek” főkategóriában azon vállalatok jelentkezését várjuk, melyek etikus, felelősségteljes szereplői az üzleti életnek, prioritás számukra az értékteremtő gazdasági, környezeti és társadalmi aspektus, valamint az igazságosság és az átláthatóság. Fő alapelv, hogy a vállalat felelősséget vállal munkatársakért, üzleti partnerekért, vállalati környezetének jólétéért. Célja a hosszú távú fenntartható növekedés, melynek kulcsát többek között az érintettek jólétének biztosításában látja.
A „Szociális ügyek” főkategóriában azokat a pályázatokat várjuk, melyek a felelősségvállalás aspektusaiból a közösségfejlesztés és a társadalom értékeinek illetve kulturális értékeink megőrzésére, átadására, a társadalmi részvétel maximalizálásra, az átláthatóságra és az esélyegyenlőség javítására ösztönöznek.
Ebben a kategóriában azon cégek nevezését várjuk, melyek döntéseiben meghatározó elemként jelenik meg a környezet iránti elkötelezettség (környezetmenedzsment, ökohatékonyság). Legfőbb irányelvük, hogy a gazdasági hasznot, profitszerzést és a környezeti hatást együttesen mérlegelik. Várjuk azok pályázatait, akik sikeres projektet vagy programot hajtottak végre az alábbi alkategóriák valamelyikében (alkategóriák):
A főkategóriába olyan vállalatok jelentkezését várjuk, melyek üzleti tevékenysége teret ad – a profitszerzés mellett –, a pozitív társadalmi, valamint környezeti változások elősegítésének. Vagyis vállalati folyamataik is társadalmilag és ökológiailag fenntarthatók, így a CSR aktivitás a termékek és szolgáltatások teljes életciklusára vonatkozhat (pl. termékfejlesztés, értékhozzáadási lánc, élettartam és újrahasznosítás).
Olyan befektetések, amelyek a vállalat üzleti stratégiájába szerves módon integrálják a fenntarthatósági és társadalmi hatásokat. Példák: körkörös gazdaságra épülő termékfejlesztés, fenntartható alapanyagok bevonása, zöld termékportfólió bővítése.
Projektek, amelyek hosszú távú pozitív hatást gyakorolnak helyi közösségekre, társadalmi befogadásra és szociális jólétre. Példák: helyi munkahelyteremtés, oktatási és képzési programok hátrányos helyzetű csoportok számára, társadalmi inklúzió elősegítése.
Befektetések, amelyek javítják a környezeti teljesítményt, csökkentik az ökológiai lábnyomot és erősítik a természeti erőforrások fenntartható használatát. Példák: energiahatékonysági fejlesztések, megújuló energia alkalmazása, hulladékcsökkentés, vízgazdálkodási projektek.
Integrált befektetések, amelyekben a vállalatok több érintettel (NGO-k, önkormányzatok, kutatóintézetek) működnek együtt komplex, többdimenziós fenntarthatósági célok eléréséért. Példák: közösségi energiaprojektek, edukációs programok, társadalmi innovációs laborok, ipari klaszterek fenntarthatósági kezdeményezései.
Befektetések, amelyek digitális innovációval támogatják a fenntarthatóságot és társadalmi célok elérését, például adatvezérelt megoldások, mesterséges intelligencia alkalmazása. Példák: okos város megoldások, környezetmonitorozás, digitális oktatási platformok, hozzáférés növelése technológiai innovációval.
Médiafenntarthatóság alatt olyan stratégiai megközelítéseket, működési gyakorlatokat és innovációkat értünk, amelyek egyrészt elősegítik a médiaügynökségek, kiadók, televíziós, rádiós és digitális platformok üzleti, környezeti és társadalmi fenntarthatóságát, másrészt támogatják a fenntarthatóság üzeneteinek hiteles, átfogó és felelősségteljes közvetítését a társadalom felé.
Környezetbarát működési folyamatok (pl. energiatakarékosság, digitális archiválás, papírhasználat csökkentése) Fenntartható eseményszervezés és produkció (zöld forgatások, értékesítés karbonlábnyom-csökkentéssel)
Tudatos, objektív és hiteles tájékoztatás a fenntarthatósági témákban. A társadalmi igazságosság, esélyegyenlőség és diverzitás támogatása a médiatartalmakban és munkahelyi kultúrában
Kreatív és innovatív tartalomgyártási módszerek, amelyek támogatják a fenntarthatósági célokat
Olyan kommunikációs stratégiák, amelyek növelik a fenntarthatóság iránti társadalmi tudatosságot, edukációt, és ösztönzik a fenntartható életmódot. Média kampányok, amelyek környezeti és társadalmi hatást érnek el
Felelősségvállalás a médiában
Etikus, biztonságos és fenntartható digitális működés, a tudatos online jelenlét és a digitális ökolábnyom csökkentése
Zöld szempontokat érvényesítő médiás események, ahol fontos a környezeti terhelés csökkentése és a felelős erőforrás használat.
Fenntartható kommunikációs média kampány
Fenntarthatósági értékeket közvetítő kampányok, amelyek szemléletformáló és hiteles üzeneteket adnak át.
Fenntarthatósági témákat feldolgozó audiovizuális és online tartalmak, kreatív és értékteremtő formában.